باغبانی و کشاورزی

نکات لازم در کاشت انواع محصولات کشاورزی در فضای باز

این مقاله یک راهنما در رابطه با محصولات کشاورزی برای افرادیست که تا به حال تجربه باغبانی نداشته اند  یا خیلی کم کارباغبانی انجام داده اند. ما از نحوه‌ی کاشت محصولات کشاورزی را از ابتدا در اینجا گرد هم آوردیم،مطالبی مانند، اینکه چه محصولاتی را با چه شرایطی پرورش دهیم و چه زمان چه دانه و بذری بکاریم را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای تهیه انواع ادوات و تجهیزات مورد نیاز خود، از طریق فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران اقدام کنید.

نکات لازم در کاشت انواع محصولات کشاورزی

ممکن است در ابتدا کاشت انواع محصولات کشاورزی در فضای باز دلهره آور به نظر برسد، اما با انجام کار باغبانی و کشاورزی، علاوه بر این‌که شما می‌توانید محصولات کاملا ارگانیک دریافت کنید، یک سرگرمی بسیار لذت بخش را نیز تجربه می‌کنید. در این مقاله در مورد چگونگی انتخاب محل مناسب برای کاشت محصولات کشاورزی، اندازه مناسب برای کاشت هر محصول و چگونگی رشد محصولات کشاورزی را بررسی می‌کنیم.

صرف نظر از اینکه چه نوع دانه و بذری و در کجای این جهان پرورش می دهید، کلیدهای دستیابی به محصول موفق همیشه یکسان است.

چه از نظر سلامت خاک و چه از زمان ورود محصول، شرایط خاصی باید رعایت شود تا محصول مورد نظر شما به ثمر برسد. البته هر محصول دارای شرایط متفاوت است. برای مثال، گوجه فرنگی نیازهای متفاوتی نسبت به کلم بروکلی دارد، اما شرایط کاشت و نگهداری تمام محصولات کشاورزی تقریبا در سراسر جهان یکسان است. بنابراین از عوامل مهمی که منجر به تولید یک محصول سالم و رشد مناسب محصولات کشاورزی می‌شود، بیشتر صحبت می‌کنیم.

1. خاک سالم

همه چیز با خاک شروع می‌شود. دستیابی به خاک سالم با آزمایش خاک شروع می‌شود، توصیه می‌کنم این آزمایش را در آزمایشگاهی انجام دهید که به روش خاص تعادل خاک را آزمایش کند. درواقع براساس نتایج و بررسی‌های محیطی در این آزمایشگاه‌ها، مشخص می‌شود که که خاک و کود موجود در قسمت ریشه گیاه، فاقد چه مواد معدنی است یا حتی مقدار مواد آلی موجود در خاک گیاه را نیز نشان می‌دهد. علاوه بر این، مقدار کمپوست و مواد معدنی موجود در خاک را با سرعتی که آزمایش برای بیشترین بازده تعیین می کند، برای خاک خود بکار ببرید. همچنین مقداری چای یا عصاره کمپوست را برای افزودن عمر میکروبی مورد نیاز در نظر بگیرید.

2آماده سازی زمین

اگر قصد دارید انواع محصولات کشاورزی را در فضای باز بکارید، لطفا تا زمانی که خاک خیلی مرطوب است این کار را نکنید. اگر خاک به جای اینکه به آرامی پودر شود، بین انگشتان شما زمانی که آن را فشار می‌دهید لکه دار شود، این خاک خیلی مرطوب است. شما می توانید آماده سازی خاک را با افزودن لایه‌های ضخیم مالچ به خاک انجام دهید و اجازه دهید چند ماه طول بکشد تا اوضاع رطوبت خاک بهتر شود. اگر زمان کافی ندارید، سعی کنید یک لایه ضخیم از کمپوست را اضافه کرده و مستقیماً کار را روی آن شروع کنید.

3دانه تازه

استفاده از بذر قدیمی همیشه وسوسه انگیز است، مگر اینکه در شرایط ایده آل نگهداری شود، بذر قدیمی احتمالاً قدرت جوانه زنی خود را از دست داده است و ممکن است برای شما خوب عمل نکند

در نظر داشته باشید برای تهیه انواع بذر موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران ، می‌توانید از اینجا وارد شوید.

4تنوع مناسب

زمانی که می‌خواهید در هر کجا و در هر زمان، محصولات کشاورزی را در فضای باز پرورش دهید، بذری انتخاب کنید که با شرایط آب و هوای شما و حداقل گرما یا سرما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، به دنبال انواع بذرهای مقاوم در برابر سرما باشید. در آب و هوای گرم‌تر یا برای محصولات تابستانی، به دنبال گونه‌هایی از بذرها باشید که می‌توانند گرما را تحمل کنند.

5 پیوند سالم

اگر قصد دارید محصولات کشاورزی را پیوند دهید، زمان پیوند، قبل از قرار دادن آن در خاک از سلامت و قدرت انعطاف آن مطمئن شوید. افزودن محصول ضعیف به خاک می تواند منجر به بیماری و مشکلات آفات شود.

6استقرار مناسب

زمانی که محصولات کشاورزی به خاک رسیدند، یکی از مهم‌ترین کارها این است که مطمئن شوید که بذر کشاورزی باید با خاک کامل پوشانده شود تا خشک نشود و اگر در شرایط خشک، در حال رشد است، آن را آبیاری کنید. در واقع پس از کاشت، بلافاصله هر نوع محافظتی از سرما یا آفات را انجام دهید.

7حفاظت از آفات

بزرگترین مشکلی که اکثر محصولات زراعی از نظر آفات با آن روبرو هستند از خاک ناشی نمی‌شود، بلکه آنها ممکن است از فضای بیرونی وارد محیط زندگی شما شوند. بنابراین اطمینان از سالم بودن محصولات حساس، روشی عالی برای اطمینان از سلامت محصول است. محصولات زراعی مانند آروگولا و براسیکای بهاری را با انواع پوشش ردیفی که نسبت به آسیب آفات حساس هستند را بپوشانید. قرار دادن مقداری حفاظت محیطی برای آفات بزرگتر (گوزن، گراز و غیره) نیز ممکن است در برخی مناطق ضروری باشد.

8رطوبت خوب

شما می‌توانید به روش‌های مختلف، محصول را در خاک مرطوب نگه دارید. بعضی از محصولات به شدت در مقابل خشکی، مقاوم هستند اما محصولات کشاورزی از طریق فعالیت میکروبی خاک اطراف آنها زندگی می کنند و میکروب‌ها به آب نیاز دارند. همچنین برای حفظ رطوبت، خاک را پوشانده و مقدار آبیاری آن را دائم کنترل کنید.

9مدیریت علف‌های هرز

علف‌های هرز می‌توانند به سرعت به محصولات کشاورزی آسیب زده و شما را غافلگیر کنند و حتی در شرایطی آن‌ها نیز بلا استفاده می‌شوند.  بنابراین مدیریت علف‌های هرز به یک گام مهم در داشتن محصول موفق از هر نوع می‌باشد. مانند کشت منظم محصولات کشاورزی و استفاده از مواد مرغوب به عدم ایجاد علف‌های هرز تا حدودی کمک می‌کند. اگر از همان ابتدا به هرس کردن علف‌های هرز بپردازید، قبل از اینکه مشکلی پیش آید، مدیریت آن‌ها همیشه آسان تر خواهد بود، که منجر به تولید محصول با کیفیت تری می‌شود.

پرورش محصولات کشاورزی خانگی در محیط‌های کوچک

فکر می‌کنید یک محیط کوچک به این معنی است که شما نمی‌توانید محصولات کشاورزی خود را پرورش دهید، اما این جمله کاملا اشتباه است. با توجه به وضعیت محیط زندگی شما، ساکنان شهری می‌توانند محصولات کشاورزی را حتی در حیاط پرورش دهند و از هر فضایی که در دسترس دارند استفاده کنند. درواقع از سبدهای طاقچه ای تا گلدان های کوچک، برای کاشت محصولات کشاورزی در حیاط خانه گزینه‌های متنوعی را با استفاده از چندین تکنیک مختلف در اختیار شما قرار گرفته است.

استفاده بیشتر از فضای داخلی

کلید پرورش موفق انواع محصولات کشاورزی در فضای باز، استفاده از فرصت‌ها برای به حداکثر رساندن کارایی محیط است. استفاده از پله‌ها، طاقچه‌ها، پنجره و سبدهای آویزان، یا وجود اینکه محیط های ساده و کم اهمیتی هستند، اما ایده‌های بسیارعالی برای استفاده بهینه از فضای باز، جهت پرورش گیاهان بشمارمی‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *