گل و گیاه

آموزش کاشت توت فرنگی در منزل

توت فرنگی

توت فرنگی باغی یا همان توت فرنگی گونه ای ترکیبی و رشد یافته است، که در مجموع به عنوان توت فرنگی معروف است، که به دلیل نوع میوه هایشان در سراسر جهان کشت می شود. این میوه به خاطر عطر و بوی مشخص آن ، رنگ قرمز روشن ، بافت آبدار و شیرینی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. این ماده در مقادیر زیادی ، چه تازه و چه در غذاهای آماده مانند مربا ، آب میوه ، بستنی ، شیرخشک و شکلات مصرف می شود. عطر و طعم های توت فرنگی مصنوعی همچنین در محصولاتی مانند آب نبات ، صابون ، براق لب ، عطر و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

ارقام توت فرنگی از نظر اندازه ، رنگ ، عطر و طعم ، شکل ، میزان باروری ، فصل رسیدن ، مسئولیت ابتلا به بیماری و تشکیل گیاه متفاوت است. به طور متوسط ​​یک توت فرنگی حدود 200 دانه در غشای خارجی خود دارد. برخی از آنها از نظر شاخ و برگ متفاوت هستند و برخی نیز از نظر مادی در رشد نسبی اندامهای جنسی خود متفاوت هستند.

بخش عمده تولید تجاری مدرن از سیستم پلاستیک استفاده می کند. در این روش ، تختخواب های مرتفع شده هر ساله تشکیل می شوند ، کف می شوند و با پلاستیک پوشانده می شوند تا از رشد و فرسایش علفهای هرز جلوگیری کنند. در پایان فصل برداشت ، پلاستیک برداشته می شود و گیاهان در زمین شخم می خورند. از آنجا که گیاهان توت فرنگی بیش از یک یا دو سال باعث کاهش در بهره وری و کیفیت میوه می شوند ، این سیستم جایگزینی گیاهان هر ساله امکان افزایش عملکرد و مزارع متراکم را فراهم می آورد. اما به دلیل اینکه نیاز به یک فصل رشد طولانی تر دارد تا بتواند گیاهان هر ساله را احداث کند و به دلیل افزایش هزینه ها از نظر شکل گیری و پوشاندن تپه ها و خرید گیاهان در هر سال ، همیشه در همه زمینه ها عملی نیست.

در این مقاله قصد داریم مراحل و نکات کاشت توت فرنگی در منزل را با هم بررسی کنیم.

چگونه توت فرنگی را در خانه پرورش دهیم

توت فرنگی را می توان در یک بستر مناسب یا یک گلدان توت فرنگی ، در آفتاب کامل پرورش داد. مقدار زیادی کود اسب پوسیده یا کود مخلوط باغ اضافه کنید. توت فرنگی انتخاب کنید که، که به طور مداوم در تمام تابستان ها میوه می گیرند ، یا تعدادی از انواع مختلف توت فرنگی را انتخاب کنید که به طور متوالی میوه می دهند. به این صورت یک فصل طولانی از توت فرنگی های خوشمزه و آبدار را از اواخر ماه مه تا پاییز به شما می دهد.

پرورش توت فرنگی در داخل خانه با نور و خاک مناسب امکان پذیر است. در واقع ، گیاه توت فرنگی برای ظروفی مانند یک سبد حلق آویز ایده آل است زیرا در ظروف همان طور که در زمین کاشته می شوند ، در ظروف نیز رشد می کنند. اگر آب و هوای شما برای رشد آنها مناسب نیست ، می توانید توت فرنگی را در زمستان یا در تمام سال رشد دهید. گیاه توت فرنگی همیشگی در تابستان و دوباره اوایل پاییز محصول تولید می کند.

مراحل کاشت توت فرنگی

استفاده از گیاه موجود

گیاه توت فرنگی باید قبل از کاشت تمیز شود. برگ های قدیمی باید برداشته شود، ریشه ها باید به طول تقریبی 4 تا 5 اینچ ریخته شوند. اگر مناطق آسیب دیده روی گیاه وجود داشته باشد ، باید آنها را نیز از بین ببرید. ریشه ها باید قبل از کاشت یک ساعت یا در آب خیس شوند.

نکته: توت فرنگی آلپ سرخ از انواع بسیار خوبی برای رشد در داخل خانه است زیرا یک گیاه گلدانی بسیار مرتب ایجاد می کنند.

کاشت توت فرنگی با استفاده از دانه ها

برای کاشت توت فرنگی می توانید بذر آن را تهیه کنید. کاشت با بذر سخت تر است و زمان طولانی تری مراقبت و نگهداری می خواهد.

بعد از خرید دانه های خود ، آن ها را به مدت دو هفته در فریزر قرار دهید. این کار هوای زمستان را برای دانه ها شبیه سازی می کند.

یک سینی بذر با 1/2 اینچ خاک، 3/4 اینچ خزه ذغال سنگ نارس و 1/4 اینچ خاک گلدان آماده کنید. مخلوط خاک را مرطوب کنید و در صورت وجود دانه های خود را روی آن بپاشید. یک گرد و غبار سبک از خزه ذغال سنگ نارس به بالای دانه ها اضافه کنید.

دانه ها را مرطوب و در نور مستقیم خورشید نگه دارید. جوانه زنی دو تا سه هفته طول می کشد. هنگامی که مجموعه سوم برگ های خود را بزرگ کردند ، برای پیوند در ظروف شما آماده هستند. توت فرنگی که از بذر شروع شده ، توت در سال دوم خود تولید می کند.

ظروف یا سبد آویز را آماده کنید

بهترین خاک برای رشد گیاهان توت فرنگی در داخل خانه دارای PH بین 5.3 و 6.5 است. کود آزاد شده کنترل شده باید با خاک مخلوط شود تا گیاهان توت فرنگی هنگام رشد در گلدان یا سبد ، به اندازه کافی مواد مغذی دریافت کنند.

تقریباً باید از 24 گیاه توت فرنگی برای یک سبد 16 اینچی استفاده کنید. اگر از سبد سیم استفاده می کنید، سبد سیم را با خزه ، فیبر نارگیل یا یک سبد بپوشانید. همچنین می توانید از گلدان توت فرنگی سنتی استفاده کنید.

گیاهان توت فرنگی را بکارید

از طریق خزه 18 گیاه را در کنار سبد قرار دهید. سبد را با خاک گلدان پر کنید و سپس گیاهان توت فرنگی باقیمانده را در مرکز فوقانی کاشت کنید. سبدی مانند این باید حداقل 3 سال قادر به تولید توت فرنگی باشد.

اطمینان حاصل کنید که تاج گیاه حتی با سطح خاک است و ریشه ها در خاک بیرون زده می شوند. اگر گیاه خیلی عمقی کاشته شود یا ریشه های آن پخش نشود ، گیاه به خوبی رشد نمی کند.

نگهداری از گیاه توت فرنگی در خانه

در طول شش هفته اول ، هر شکوفه نیاز به مفتول شدن یا قطع شدن دارد. این تضمین می کند که گیاهان توت فرنگی قبل از استفاده از تمام انرژی خود برای رشد توت فرنگی ، وقت کافی برای عادت کردن به محیط جدید خود داشته باشند. گیاهان را باید هر روز تا زمانی که گیاهان شروع به تولید کنند ، مدتی پس از دوره شش هفته ای ، سیراب شوند. در آن مرحله ، فقط در صورت خشک بودن اینچ یا بالای خاک ، به گیاه آب بدهید.

گیاهان باید حداقل یک بار در ماه بارور شوند. کودهای آلی مانند ترکیب علف های هرز ماهی دریایی ایده آل هستند. آنها باید روزانه حداقل شش ساعت از نور خورشید داشته باشند. توت فرنگی ها را می توان به محض قرمز شدن انتخاب کرد.

یک پنجره رو به جنوب آفتابی یا ایوان محصور را انتخاب کنید که نور خورشید را به خوبی دریافت می کند. اگر فضایی ندارید که به اندازه کافی خورشید بخورد (حداقل شش ساعت در روز) ، می توانید از نور مصنوعی ، به ویژه نور فلورسنت فشرده استفاده کنید. گیاهان باید هر روز 12 تا 16 ساعت در معرض نور مصنوعی قرار بگیرند.

اگرچه غیر معمول است ، ممکن است انواع توت های داخلی شما به آفاتی از قبیل کنه های عنکبوتی قرمز و شته ها آلوده شوند. از یک سموم دفع آفات طبیعی استفاده کنید ، یا خود مخلوطی از صابون و آب تهیه کنید. صابون ظرفشویی آلی 1 قسمت را با 15 قسمت آب مخلوط کرده و گیاهان خود را کاملا اسپری کنید.

شرایط مورد نیاز کاشت توت فرنگی

کف گلدانی که توت فرنگی را در آن می کارید سوراخ کنید. می توانید از گلدان های مخصوص کاشت توت فرنگی در منزل تهیه کنید. این گلدان ها دارای سوراخ های زیادی در کف هستند که برای کاشت این میوه بسیار مناسب است. در فصل سرما برای محافظت از ریشه در مقابل سرما باید آن را به طور کامل با خاک بپوشانید. هنگامی که بوته توت فرنگی برای اولین بار گل می دهد باید تمام گل ها را بچینید. برای  از بین بردن آفت ها و قارچ ها می توانید از آفت کش ها و قارچ کش ها استفاده کنید.

هنگامی که برای اولین بار گیاه را می کارید به طور کامل پر از آب کنید و بعد از آن خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید. خاک، آب، نور و دما مهم ترین موارد برای کاشت توت فرنگی هستند.

انواع نشا توت فرنگی

نشا همان گیاهی است که به میزان کافی رشد خود را گذرانده و می توان به جای بذر از آن برای کاشت استفاده کرد.

نشا بر اساس تعداد سالی که عمر دارد مورد استفاده قرار می گیرد. نشا توت فرنگی بهاره سالی یک بار در فصل بهار میوه می دهد. اگر می خواهید سالی دو بار محصول برداشت کنید باید نشا توت فرنگی چهار فصل انتخاب کنید. سلوا بهترین نوع بذر توت فرنگی چهار فصل است.

توت فرنگی دانه درشت نیز یکی دیگر از نمونه های توت فرنگی است که برای کاشت در منزل نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *